Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου 2009

Τους Ντρόπιασαν Τα Σεξουαλικά Παιχνίδια

Συνέβη τον Ιούνιο του 2007 στη Γερμανία.

Ένα ζευγάρι χρειάστηκε να καλέσει την πυροσβεστική υπηρεσία να τους απελευθερώσει απ' τις χειροπέδες που είχαν δεθεί αφού δεν έβρισκαν το κλειδί!

Ο κύριος Jochen Ranstett κι η σύζυγος του Maria, απ' την περιοχή Weiden, είχαν βάλει τα δερμάτινά τους ρούχα και είχαν «δεθεί» με χειροπέδες στο κρεβάτι τους παίζοντας σεξουαλικά παιχνίδια! Όταν όμως τελείωσαν το «παιχνίδι» ανακάλυψαν πως δεν μπορούσαν να βρουν το κλειδί απ' τις χειροπέδες!

Έπειτα από ώρες ψαξίματος στην περίμετρο που τους επέτρεπε το «δέσιμο» τους, αποφάσισαν να καλέσουν την πυροσβεστική υπηρεσία χρησιμοποιώντας το κινητό τους τηλέφωνο!

«Νοιώσαμε μεγάλη ντροπή. Θέλαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό και...καταλήξαμε σ' αυτήν την κατάσταση» δήλωσε το ζευγάρι...

Άκρως Επετειακό! John Lee Hooker & Van Morrison - Live 30.11.89

Δεν υπήρχε άλλη πιο ιδανική μέρα για να γίνει η ανάρτηση αυτή! Πρόκειται για συναυλία που έδωσε ο Van Morrison στις 30.11.89 στο Beacon Theater Της Νέας Υόρκης, όπου τα 2 τελευταία τραγούδια ("It Serves Me Right To Suffer" και "Boom Boom") τα πραγματοποίησε σε κοινή εμφάνιση με το μεγάλο Bluesman John Lee Hooker (στον οποίο άλλωστε ανήκουν και τα τραγούδια)!

Είναι γνωστό σε όλους ο θαυμασμός που τρέφει ο Van Morrison για το θρύλο αυτό του Blues. Απόρροια αυτού του θαυμασμού αλλά και της ισχυρής φιλίας που συνέδεε τους δύο άνδρες, είναι οι πολλές συνεργασίες που έχουν κάνει.

Ο θαυμασμός λοιπόν του Van Morrison φαίνεται και εδώ, ακόμα κι απ' την παρουσία του πάνω στη σκηνή, η οποία είναι τελείως ανορθόδοξη, καθώς δε στέκεται ευθεία, μπροστά στο κοινό παρά στραβώνει το σώμα του μόνο και μόνο για να κοιτάζει δίπλα, το είδωλό του! Κι όσο για τη φράση "John Lee Hooker, The King Of The Blues", ειδικά στο τέλος της συναυλίας, ακούγεται συνέχεια, δίνει και παίρνει (ο θαυμασμός υπάρχει και δεν κρύβεται)! Αλλά και στην αρχή, μετά από μια εντυπωσιακή προσφώνηση, έχουμε μια εντυπωσιακή είσοδο! Ο μεγάλος Bluesman με το που μπαίνει, γεμίζει αμέσως η σκηνή!

Να σημειωθεί πως η "ηγεσία" του Blues ήταν 72 ετών σ' εκείνο το Live!

ΣΧΟΛΙΟ: Ίσως τελικά είμαι υπερβολικά υποκειμενικός και φαίνεται, αλλά μη σας διαφεύγει πως είμαι - μάλλον - ο πιο ακραιφνής οπαδός του Χουκερισμού!

video

Κυριακή, 29 Νοεμβρίου 2009

Otis Spann & Muddy Waters - Cold Feeling Blues (1968)

...συνέχεια απ' την προηγούμενη ανάρτηση...

Όντας μέλος της μπάντας του Muddy, και με την υποστήριξή του, ο Otis Spann ηχογράφησε και μερικά albums ως band leader (ενδεικτικά αναφέρουμε το album "The Blues Is Where It's At" το 1966 και το "The Bottom Of The Blues" που ακολούθησε τον επόμενο χρόνο).

Ο Otis Spann συνέχισε να ηχογραφεί με το Muddy Waters και το 1969 κυκλοφόρησαν το "Fathers And Sons", ένα album σταθμό στη μουσική σκηνή του Blues (και όχι μόνο)! Παρόλο όμως τη μεγάλη αυτή επιτυχία, ο Otis Spann, τον ίδιο χρόνο, έφυγε απ' τη μπάντα του Muddy Waters ο οποίος προσέλαβε ένα άλλο πιανίστα θρύλο, το φαινόμενο που ακούει στο όνομα "Pinetop" Perkins! Ο λόγος που έφυγε ο Spann ήταν για να ακολουθήσει πλέον σόλο καριέρα, δηλαδή να είναι μόνιμος band leader κι όχι περιστασιακός που ήταν στη μπάντα του "αδελφού" του. Δεν πρόλαβε όμως καθόλου να υλοποιήσει το σκοπό του. Η Ζωή είχε άλλα σχέδια γι' αυτόν. Χτυπημένος από καρκίνο, πέθανε τον Απρίλιο του 1970. Ήταν μόλις 40 ετών!

Στο video που ακολουθεί βλέπουμε τους "half brothers" μαζί (πριν 41 χρόνια)! Ο Otis Spann, σαν σε σεμινάριο, παραδίδει μαθήματα Real Blues! Όσο για το Muddy Waters, να σημειωθεί πως δεν έπαιζε κιθάρα για άλλους, παρά μόνο για να υποστηρίξει τα μέλη της μπάντας του (η μοναδική περίπτωση που έπαιξε - δεύτερη - κιθάρα για άλλον, εκτός της μπάντας του, είναι εδώ)...

video
Cold Feeling Blues... Αυτό είναι το στυλ Blues που προτιμώ. Κλειστή 12μετρη φόρμα που ευνοεί τα θετικά αδιέξοδα...

Σάββατο, 28 Νοεμβρίου 2009

Otis Spann - Burning Fire

Είτε ως μέλος της θρυλικής μπάντας του Muddy Waters, είτε ως band leader ο ίδιος, ή ακόμα και ως σόλο μουσικός, το παίξιμο του στο πιάνο ήταν τόσο χαρισματικό που σήμερα δίκαια χαρακτηρίζεται ως ένας απ' τους κορυφαίους πιανίστες του Blues, απ' την αρχή της μουσικής αυτής σκηνής μέχρι τις μέρες μας!

Ο Otis Spann γεννήθηκε στο Mississippi το Μάρτιο του 1930. Ξεκίνησε να παίζει πιάνο σε ηλικία 8 ετών και στα 14 έπαιζε στις διάφορες μπάντες της περιοχής. Τότε ήταν που τον βρήκε ο γνωστός πιανίστας εκείνης της εποχής, ο Big Maceo Merriweather και τον πήρε μαζί του κι έτσι ο έφηβος Otis μετακόμισε στο Σικάγο το 1946 ή το 1947.

Εκεί, πότε έπαιζαν μαζί οι δυο τους, πότε έπαιζε με τον κιθαρίστα Morris Pejoe και πότε έπαιζε μόνος του ώσπου το 1952 συνάντησε το Muddy Waters! Ο γίγαντας του Blues πήρε τότε στην προστασία του το νεαρό Otis Spann, και παρόλο που τους χώριζε μια διαφορά ηλικίας 15 ετών (μεγαλύτερος ο Muddy), οι δυο άνδρες συνδέθηκαν με αδελφική φιλία. Η σύνδεσή τους ήταν τόσο έντονη ώστε αποκαλούσε ο ένας τον άλλο (ακούγεται και μέσα στις ηχογραφήσεις τους αυτό) "half brother" (μια άλλη εκδοχή τούς θέλει να είχαν γίνει σταυραδέρφια). Οι δυο αυτοί σπουδαίοι μουσικοί συνεργάστηκαν την περίοδο 1952 ως 1969 σε μεγάλο αριθμό τραγουδιών, που τα περισσότερα έγιναν επιτυχίες (συνέχεια στην επόμενη ανάρτηση)...

Στο audio που ακολουθεί ακoύμε τον καταξιωμένο πιανίστα σόλο (χωρίς τον Muddy Waters), σε μια ανεπανάληπτη εκτέλεση του τραγουδιού "Burning Fire" (δικό του). Για να μπορέσουμε να αποδώσουμε σωστά τον τρόπο που παίζει το πιάνο, τον τρόπο που τραγουδάει και το feeling που "βγάζει", χρειάζονται λέξεις υπερθετικού βαθμού! Ειλικρινά, πιο Blues δε γίνεται!

video
Παίρνοντας αφορμή το τραγούδι αυτό του Spann, θα το τολμήσω να το πω! Η τελειότητα - όσο αφορά τη μουσική - βρίσκει το περιεχόμενό της και την πληρότητά της στους ήχους του Blues!

Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου 2009

Τουαλέτα Καταγράφει Στοιχεία Για Την Υγεία Του Χρήστη Της!

Μία ομάδα φοιτητών απ' την Ταϊβάν εφηύρε μια τουαλέτα που δεν δέχεται μόνο...αυτά που είναι προορισμένη να δέχεται, αλλά προσφέρει σημαντικά στοιχεία για την υγεία του χρήστη.


Η τουαλέτα που εφευρέθηκε από φοιτητές πανεπιστημίου της Ταϊβάν, υπολογίζει το βάρος του χρήστη, την ποσότητα λίπους στο σώμα του και τον σφυγμό του. Αυτές οι μετρήσεις γίνονται σε 30 δευτερόλεπτα και ξεκινούν απ' τη στιγμή που ο χρήστης κάτσει πάνω στην τουαλέτα. Ενας μικρός εκτυπωτής που είναι τοποθετημένος στο καζανάκι τυπώνει τα αποτελέσματα. Ο ίδιος εκτυπωτής μπορεί να παίζει και μουσική!

Πολυχρηστικές τουαλέτες ήδη έχουν εφευρεθεί στην Ιαπωνία και την Κίνα...

Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2009

Tomatito - Bulerias (Flamenco III)

Το Φλαμένκο δημιουργήθηκε απ' τις ίδιες κοινωνικές δυνάμεις που δημιούργησαν το αμερικάνικο Μπλουζ και το ελληνικό Ρεμπέτικο, δηλαδή τους απόκληρους και κοινωνικά καταπιεσμένους.

Οι στίχοι των τραγουδιών του έχουν να κάνουν με περιγραφή αρνητικών καταστάσεων όπως λύπη, καταπίεση, φτώχεια, έρωτας χωρίς ανταπόκριση, χωρισμός, φυλακή, βία, καταφυγή σε ψυχότροπες ουσίες και θάνατος. Λόγω αυτής της θεματολογίας, το Φλαμένκο δεν ήταν πάντα αποδεκτό απ' τη συντηρητική άρχουσα τάξη, ακριβώς, όπως το Μπλουζ και το Ρεμπέτικο, που προαναφέραμε...

Στο τελευταίο μέρος του αφιερώματός μας, βλέπουμε τον κιθαρίστα Tomatito, σ' ένα Live πριν 29 χρόνια. Ο ρυθμός που δίνουν τα (συνεχή) παλαμάκια είναι το κάτι άλλο! Το πάθος είναι κυρίαρχο πάντα...



video

Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2009

Fernanda De Utrera & Melchor De Marchena - Bulerias (Flamenco II)

Το Κάντε Χόντο (τραγούδι) θεωρείται η πιο παλιά μορφή Φλαμένκο. Στην αρχή, μια (ανδρική) φωνή, χωρίς συνοδεία οργάνων, ξεκίνησε να διηγείται ιστορίες λυπητερές. Μετά προστέθηκε η κιθάρα για να συνοδεύσει τον τραγουδιστή κι αργότερα έκανε την εμφάνισή του ο χορευτής (ή η χορεύτρια). Σήμερα, εκτός απ' αυτούς τους συντελεστές, υπάρχουν κι άλλοι, όπως οι εκτελεστές κρουστών ή ακόμα κι αυτοί που δίνουν το ρυθμό με παλαμάκια. Αξίζει να επισημανθεί κι η σημασία των χτυπημάτων απ' τα πόδια των χορευτών που λειτουργούν σαν ένα πολύ σπουδαίο κρουστό. Αυτό το «όργανο» είναι βασικό συστατικό του φλαμένκο και συχνά ενισχύεται με ειδική κατασκευή ξύλινου χορευτικού πάλκου. Φυσικά, δεν πρέπει να παραγνωριστεί η χρήση κάποιων λέξεων κι επιφωνημάτων, όπου ανάμεσά τους πρωτοστατεί η λέξη "Όλε", η επανάληψη της οποίας παίζει κυρίαρχο ρόλο. Χρησιμεύει στο να παροτρύνει και να προκαλεί τον τραγουδιστή και τον κιθαρίστα να συνεχίσουν, κορυφώνοντας την ένταση και το πάθος (συνέχεια στην επόμενη ανάρτηση)...

Συνεχίζοντας την περιήγησή μας στο μαγευτικό κόσμο του Φλαμένκο, σ' αυτό το δεύτερο μέρος, συναντάμε το δίδυμο Fernanda De Utrera (φωνή) και Melchor De Marchena (κιθάρα), δυο παλιούς καλλιτέχνες του είδους, εγνωσμένης αξίας... Το "Όλε" δίνει και παίρνει... Και τα παλαμάκια, επίσης...

video

Antonia 'La Negra' & Camaron De La Isla - Bulerias (Flamenco I)

Με την ανάρτηση αυτή ξεκινάει ένα διήμερο αφιέρωμα (σε 3 μέρη) στο Φλαμένκο. Πρόκειται για ισπανική λέξη, που αφορά ένα είδος μουσικής και χορού, όρος ο οποίος χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά τον 19ο αιώνα. Με λίγα λόγια, το Φλαμένκο αποτελεί την Ισπανική μουσική και πολιτισμική παράδοση. Προήλθε αρχικά απ' την περιφέρεια της Ανδαλουσίας (με βασικό συστατικό το τσιγγάνικο στοιχείο), όπου αναπτύχθηκε σαν ξεχωριστή, περιθωριακή κουλτούρα με κέντρα τη Σεβίλλη, το Κάδιξ και τη Μάλαγα, στη συνέχεια όμως εξελίχτηκε σε χαρακτηριστικό κομμάτι του πολιτισμού ολόκληρης της Ισπανίας, ενσωματώνοντας και μετασχηματίζοντας μουσικά στοιχεία και φόρμες κι από άλλες περιφέρειες (συνέχεια στην επόμενη ανάρτηση)...

Στο πρώτο μέρος του αφιερώματός μας, σήμερα, απολαμβάνουμε το δίδυμο (κι όχι μόνο) Antonia "La Negra" (φωνή) και Camaron De La Isla (κιθάρα) σ' ένα χαρακτηριστικό τραγούδι γεμάτο - τι άλλο - πάθος!


video

Δευτέρα, 23 Νοεμβρίου 2009

«Γονείς» Βίασαν Τον 9χρονο Γιο Τους Και Το Πρόβαλαν Στο Internet

Ένας 56χρονος και μια 48χρονη, γονείς ενός 9χρονου αγοριού απ' το Πίκχαρστ του Σίδνεϊ, κατηγορούνται ότι αφού βίασαν το παιδί τους, στη συνέχεια μετέδωσαν ένα οπτικό θέμα με αποσπάσματα της όλως ειδεχθούς αυτής πράξης τους στο διαδίκτυο!

Η αστυνομία συνέλαβε το ζευγάρι, το οποίο και παραμένει προφυλακισμένο κι η δίκη του οποίου ορίστηκε για τις 5 Ιανουαρίου. Τον πατέρα βαρύνουν δύο κατηγορίες βιασμού και η κατηγορία της παιδεραστίας και την μητέρα 4 κατηγορίες βιασμού.
Το παιδί ανέλαβαν οι υγειονομικές υπηρεσίες της πολιτείας, ενώ - όπως αναφέρεται στο κατηγορητήριο της αστυνομίας - οι αποτρόπαιες πράξεις των γονέων εις βάρος του παιδιού τους ελάμβαναν χώρα για πολύ καιρό τώρα, και πιο συγκεκριμένα, απ' τον Ιανουάριο του 2009...

Λουδοβίκος Των Ανωγείων & Λιζέτα Καλημέρη - Ποιο Το Χρώμα Της Αγάπης

Είναι γεγονός πως την ελληνική μουσική δεν την προτιμώ λόγω των "καλλιτεχνών" που επικρατούν στην επικαιρότητα. Η κακή ελληνική πραγματικότητα έχει να κάνει και εδώ. Το καλό όμως ελληνικό τραγούδι - που είναι στην αφάνεια - δεν έχω λόγους να μην το ακούω, ίσα ίσα που το αγαπάω πολύ και κινούμαι υπέρ της διάσωσης και διάδοσής του.

Στην κατηγορία αυτή ανήκει και το video της σημερινής μας ανάρτησης. Το τραγούδι έχει τίτλο "Ποιο Το Χρώμα Της Αγάπης". Ότι πιο τρυφερό κι ερωτικό... Τραγούδι του Λουδοβίκου των Ανωγείων κι εδώ τον συνοδεύει η Λιζέτα Καλημέρη...







video

Κυριακή, 22 Νοεμβρίου 2009

Messin' With The Blues, Live στην Αθήνα 23 & 30/11

Ο Αλέξανδρος Μυλωνάς (τραγούδι, πιάνο) είναι γνωστός ως ηθοποιός, αλλά η μεγάλη του αγάπη είναι η μουσική. Έζησε πολλά χρόνια στην Αγγλία και την Αμερική και λάτρεψε τα Blues. Πέρασε σχεδόν όλη τη δεκαετία του ’80 στη Νέα Υόρκη κι άκουσε ζωντανά όλους τους μεγάλους bluesmen της εποχής. Είναι αυτοδίδακτος μουσικός.

Ο Ανδρέας Γκομόζιας (κιθάρα) γνωρίζει για πρώτη φορά την εκτίμηση του κοινού σαν κιθαρίστας των Blues Family τη δεκαετία του ’80. Στις αρχές του ’90 σχηματίζει τους Drifting Around κι αφιερώνεται στα Blues. Αυτοδίδακτος μουσικός και αυτός.

Οι δυο τους θα παίξουν τα Blues που αγαπούν. Θ' ακούσετε κομμάτια δικά τους, επίσης τραγούδια θρύλων όπως John Lee Hooker, Muddy Waters, Howlin' Wolf, Arthur "Big Boy" Crudup, αλλά και τραγούδια λιγότερο γνωστών bluesmen.

Το Live θα γίνει τις δυο συνεχείς Δευτέρες, 23 και 30 Νοεμβρίου στο BIOS, Πειραιώς 84, Αθήνα (site www.bios.gr). Ώρα Έναρξης: 10 μμ.

Είσοδος Ελεύθερη

Προβλέπεται Νέο Ρεκόρ Αυτοκτονιών Στον Αμερικάνικο Στρατό

Ρεκόρ αυτοκτονιών θα σημειωθεί φέτος στον αμερικανικό στρατό, όπως προκύπτει απ' τα επίσημα στοιχεία του Πενταγώνου.

Πιο συγκεκριμένα, απ' τις αρχές του 2009 αυτοκτόνησαν 140 εν ενεργεία στρατιώτες (όσοι ακριβώς αυτοκτόνησαν και το 2008), ωστόσο υπάρχουν φόβοι ότι ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί μέχρι το τέλος του χρόνου, ειδικά μετά την απόφαση του Αμερικανού προέδρου Μπάρακ Ομπάμα να αποστείλει επιπλέον στρατεύματα στο Αφγανιστάν.

Σύμφωνα με δηλώσεις υψηλά ιστάμενου στρατηγού «μέχρι το τέλος του 2009 θα έχουν σημειωθεί πολύ περισσότερες αυτοκτονίες συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Αυτό είναι τρομερό και για κανένα λόγο δεν θέλω να υποτιμήσω τη σημασία αυτών των αριθμών», επισήμανε ο Αμερικανός αξιωματούχος.

Ο ίδιος στρατιωτικός, αναφορικά με τα αίτια των αυτοκτονιών, τόνισε ότι μια πιθανή αιτία είναι το στρες. Ωστόσο διευκρίνισε ότι σε πολλές περιπτώσεις, τα αίτια δεν έχουν εξακριβωθεί ακόμα δεδομένου ότι το 1/3 απ' τους αυτόχειρες δεν είχε συμμετάσχει ποτέ σε αποστολή στο Ιράκ ή το Αφγανιστάν.

Τελευταία, επανήλθε και το θέμα της ψυχικής υγείας των στρατιωτών, και πιο συγκεκριμένα, αμέσως μετά το μακελειό στη στρατιωτική βάση του Φορτ Χουντ, όταν ο ψυχίατρος της βάσης άνοιξε πυρ εναντίον στρατιωτών με αποτέλεσμα 13 να χάσουν τη ζωή τους και 29 να τραυματιστούν...

Σάββατο, 21 Νοεμβρίου 2009

Σύγχρονη Ελληνική Μελοποιημένη Ποίηση Απόψε Στην Αθήνα

Απόψε η μουσική του Νίκου Ξανθούλη συναντά την ποίηση της Κικής Δημουλά, της Κατερίνας Αγγελάκη – Ρουκ, του Αντώνη Φωστιέρη και του Γιώργου Βέη.

Ο συνθέτης στο πιάνο, ο Θωμάς Στεφανίδης στο βιολί κι ο Μιχάλης Σουρβίνος στην κιθάρα, θα συνοδέψουν την εξαίσια φωνή της Σοφίας Μιχαηλίδη σε (μελοποιημένα) ποιήματα των αγαπημένων ποιητών της σύγχρονης Ελλάδας...

«ΤΣΑΙ ΣΤΗ ΣΑΧΑΡΑ», Λαοδικείας 18, Ιλίσια. Τηλ: 210 7710611 (site: www.tsaistisaxara.gr). Έναρξη 10.30 μμ. Εισιτήριο 10€.

Στο χώρο δεν πραγματοποιούνται κρατήσεις, κι όσοι πάνε, κρίνεται σκόπιμο να προσέλθουν πριν την έναρξη...

Σκότωναν Ανθρώπους Στο Περού Για Να Πουλούν Το Λίπος Τους Σε Εταιρείες Προϊόντων Ομορφιάς!

Συμμορία στο Περού σκότωσε δεκάδες χωρικούς με σκοπό να πουλήσει το λίπος τους για να χρησιμοποιηθεί σε προϊόντα ομορφιάς.

Τέσσερα μέλη της συμμορίας που είναι γνωστή με την ονομασία Los Pishtacos (λέξη που αναφέρεται σ' ένα δαίμονα που σκοτώνει τα θύματά του για να πάρει το λίπος τους) συνελήφθησαν, ένας εκ των οποίων περιέγραψε στις αρχές τις αποτρόπαιες πράξεις τους! Η αστυνομία νωρίτερα είχε κατασχέσει από εταιρεία μεταφορών στη Λίμα ένα πακέτο που περιείχε ανθρώπινο λίπος. Ωστόσο, 7 ακόμα κανίβαλοι - κακοποιοί κυκλοφορούν ελεύθεροι...

Η συμμορία πιστεύεται ότι δρούσε εδώ και πολλά χρόνια, ενώ οι αρχές δήλωσαν ότι μπορεί να ευθύνεται για την εξαφάνιση μεγάλου αριθμού ανθρώπων, μεταξύ αυτών και παιδιά, απ' τις επαρχίες Χουανούκο και Πάσκο. "Τα θύματα θα πρέπει να ήταν πολλά, αν κρίνει κανείς απ' την ποσότητα του λίπους που πουλήθηκε", δήλωσε εκπρόσωπος της Περουβιανής αστυνομίας. Ο ακριβής αριθμός των θυμάτων μπορεί να μην έχει γίνει ακόμα γνωστός, αλλά σύμφωνα με κάποια δημοσιεύματα φτάνει τα 60 άτομα!

Το λίπος των θυμάτων λέγεται ότι πωλούνταν προς 15.000 δολάρια το κιλό σε ευρωπαϊκές εταιρείες που φτιάχνουν προϊόντα ομορφιάς. Είναι γεγονός πως το ανθρώπινο λίπος όπως και το λίπος απ' τους χοίρους μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή σαπουνιών. Θεωρείται επίσης πολύ πιθανό η συμμορία να έκανε και εμπόριο ανθρωπίνων οργάνων... Σχετικό είναι το video που ακολουθεί:

video
ΣΧΟΛΙΟ: Δυσκολεύτηκα αφάνταστα να κάνω την ανάρτηση αυτή λόγω της διαστροφής που εισέπραξα απ' το αποτρόπαιο περιεχόμενό της! Ειλικρινά, εδώ δεν υπάρχουν λόγια ούτε και για την πιο μικρή κριτική, αφού ο άνθρωπος έφτασε στο σημείο να σκοτώνει τον συνάνθρωπό του για να πουλά το λίπος του! Κτηνωδία!

Ελληνικό Χρώμα Σε Σχολείο Στη Λίμα Του Περού

Συνεχίζουμε με το μακρινό Περού και στις σημερινές αναρτήσεις.

Σ' ένα σχολείο, σε μια φτωχική γειτονιά της Λίμα, 250 νήπια με τις γαλανόλευκες στολές και σημαίες, έφεραν την Ελλάδα και το Περού πιο κοντά με αφορμή την 28η Οκτωβρίου! Στο Περού, η ελληνική παρουσία, καταγράφεται απ' τα πρώτα χρόνια της δημιουργίας της χώρας των Ίνκας. Στα επίσημα αρχεία αναφέρονται ελληνικά ονόματα ακόμη και σε κείμενα που χρονολογούνται απ' το 1560. Σήμερα στη χώρα ζουν περίπου 40 ελληνικές οικογένειες.

Απ' το 2003 η Ελλάδα έχει υιοθετήσει ένα νηπιαγωγείο στο San Juan De Lurigancho που βρίσκεται μία ώρα απ' το κέντρο της πρωτεύουσας, τη Λίμα, σε μια απ' τις πιο φτωχικές γειτονιές. Η ελληνική κυβέρνηση έχει βοηθήσει στον εξοπλισμό του σχολείου και στηρίζει τα παιδιά με γραφική ύλη. Το σχολείο ονομάζεται “Centro De Educacion Inicial Republica Helenica”.

Ο Έλληνας πρέσβης στο Περού επισκέφθηκε το σχολείο με αφορμή την 28η Οκτωβρίου και μια μεγάλη έκπληξη περίμενε την ελληνική αποστολή. Πάνω από 200 νήπια με γαλανόλευκες σημαίες υποδέχτηκαν θερμά τους Έλληνες επισκέπτες, ενώ ετοίμασαν και μια μικρή γιορτή με παρέλαση γεμάτη από άρωμα και χρώμα Ελλάδας.

Ήταν μια καθόλα απίθανη Ελληνική τελετή που φυσικά δε συνέβη στην Αθήνα παρά στην Περουβιανή πρωτεύουσα Λίμα!

Παρασκευή, 20 Νοεμβρίου 2009

Peru: Alborada - White Buffalo

Το Περουβιανό group Alborada στα live συνηθίζει τα χορευτικά με τελετουργικό χαρακτήρα. Όλα παραπέμπουν στους γνωστούς μας (απ' τις κινηματογραφικές ταινίες) Ινδιάνους...










video

Peru: Alborada - Zisary Lucero

Μετά από 11 ολόκληρους μήνες (Δεκέμβρης του 2008) επιστρέφουμε στο Περουβιανό παραδοσιακό συγκρότημα Alborada... Τους βλέπουμε να ερμηνεύουν Live το τραγούδι "Zisary Lucero"...

Ο απολαυστικός ήχος των Άνδεων μαγεύει πάντα!














video

Πρωτοβουλίες Για Την Υγεία

Ο Σύλλογος Καρκινοπαθών – Εθελοντών – Φίλων – Ιατρών «Κ.Ε.Φ.Ι.» Αθηνών σας προσκαλεί στην 6η Επιστημονική Ημερίδα με θέμα:

«Καρκίνος...Μπορεί Να Νικηθεί»

που θα πραγματοποιηθεί μαθαύριο Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2009 στο Ξενοδοχείο Park Hotel (Λ. Αλεξάνδρας 10, Αθήνα). Θα είναι ιδιαίτερη χαρά για όλους η συμμετοχή σας στις επιστημονικές και στις κοινωνικές εκδηλώσεις της ημερίδας...

Είσοδος Ελεύθερη

Έναρξη ημερίδας 9.30 πμ, Διάρκεια 9 ώρες, Λήξη και Δείπνο 6.30 μμ. Γεύμα 2 μμ.

Μη Κερδοσκοπικός Σύλλογος «Κ.Ε.Φ.Ι.» Αθηνών, Πειραιώς 1, Τ.Κ. 105 52. Τηλ. 210 6468222, 210 3244390, FAX 210 6468221. Site www.anticancerath.gr
e-mail: info@anticancerath.gr

Πέμπτη, 19 Νοεμβρίου 2009

Ο Al Di Meola, Ο Μάγος Της Κιθάρας Απόψε Στο Μέγαρο Μουσικής!

Δεν υπάρχει άλλος τζαζ (αν και ο όρος μάλλον περιορίζει το εύρος των μουσικών με τις οποίες έχει ασχοληθεί) κιθαρίστας στον κόσμο με περισσότερες διακρίσεις. Είναι ένας απ' τους πιο χαρισματικούς κιθαρίστες των τελευταίων τριάντα ετών!

Ο Al Di Meola, μπορεί να ξεκίνησε με βάση την τζαζ, γρήγορα όμως διεύρυνε τον μουσικό του ορίζοντα με συνεργασίες που έχουν μείνει στην ιστορία. Το αποκορύφωμα ήταν το τρίο Di Meola, Mc Lauaghlin, De Lucia, γνωστοί και ως The Guitar Trio!

Γεννημένος το 1954, ο ιταλικής καταγωγής κιθαρίστας απ' το Νιου Τζέρσεϊ των ΗΠΑ, περνούσε τον χρόνο του κάνοντας μαθήματα κλασσικής μουσικής. Παράλληλα όμως άκουγε πολύ και την σάλσα, άλλωστε γι' αυτό κι αργότερα έκανε και πολλούς πειραματισμούς πάνω στην παραδοσιακή μουσική της Βραζιλίας (στα άλμπουμς «Cielo E Terra» και «Soaring Through A Dream»).

Σήμερα έπειτα από 21 άλμπουμς, 3 χρυσούς δίσκους, αμέτρητα βραβεία και πωλήσεις δίσκων που ξεπερνούν τα 6 εκατομμύρια, θεωρείται εδώ και τρεις δεκαετίες ένας περιζήτητος μουσικός, απ' τους πιο διαπρεπείς βιρτουόζους της σύγχρονης μουσικής! Έχει συνεργαστεί με πολύ μεγάλους καλλιτέχνες όπως: Pavarotti, Paco De Lucia, Paul Simon, Stevie Wonder, Phil Collins, Santana, Frank Zappa, Steve Winwood...

Δημιουργεί πάντα σύγχρονη μουσική η οποία αντέχει στο χρόνο κι εξακολουθεί ακόμα να προσελκύει μεγάλο αριθμό κοινού γιατί είναι γνωστό πως σε κάθε του εμφάνιση η μουσική του ενθουσιάζει όλα τα ακροατήρια κι εξελίσσεται σε μουσική πανδαισία.

Πρόσφατα μερικές κριτικές έγραψαν: «Δεν είναι υπερβολικό να αποκαλούμε πλέον τον Al Di Meola τον Chick Corea της κιθάρας. Έχει πετύχει κάτι που ελάχιστοι έχουν κατορθώσει στην καριέρα τους. Έχει γίνει θρύλος, ένα ταλέντο με απεριόριστες δυνατότητες κι αλάνθαστο γούστο».

Αυτός ο θρύλος, αυτός ο μάγος της κιθάρας εμφανίζεται σήμερα το βράδυ στο Μέγαρο μουσικής Αθηνών, στις 8.30 μμ. Μια πρόγευση της αποψινής συναυλίας είναι και το video που ακολουθεί. Το τραγούδι έχει τίτλο «Orient Blue Suite» κι είναι από Live του σπουδαίου καλλιτέχνη, το 2004...

video

Τετάρτη, 18 Νοεμβρίου 2009

Οι Θρυλικοί Wailers Στη Θεσσαλονίκη (18 & 19 Νοεμβρίου)

Οι Wailers είναι αναμφισβήτητα το πιο θρυλικό reggae group όλων των εποχών, έχοντας πουλήσει πάνω από 250 εκατομμύρια άλμπουμς σ' όλο τον κόσμο. Ως οι μεγαλύτεροι εν ζωή εκφραστές της reggae παράδοσης της Τζαμάικα - ακόμη υπό την ηγεσία του μπασίστα και μουσικού διευθυντή Aston "Family Man" Barrett - οι Wailers έχουν κάνει αμέτρητες περιοδείες, παίζοντας σε πάνω από 25 εκατομμύρια ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο. Ήταν φυσικά και το πρώτο reggae συγκρότημα που περιόδευσε σε νέα εδάφη, όπως Αφρική και Άπω Ανατολή.

Ο πυρήνας τους σχηματίστηκε το 1969, όταν οι Bob Marley, Bunny "Wailer" Livingston και Peter Tosh, προσέλαβαν τους αδελφούς Barrett (τον μπασίστα Aston "Family Man" και τον ντράμερ Carly). Ηχογραφούν δύο πρωτοποριακά άλμπουμ κι ορίζουν τη reggae μουσική! Το 1972 υπογράφουν με την Island Records και σταδιακά το group εξελίσσεται σε μια μουσική κουλτούρα.

Δυο χρόνια αργότερα, ο Bunny κι ο Peter έφυγαν. Έτσι, κάτω απ' την μουσική καθοδήγηση του "Family Man", οι αδελφοί Barrett συνεργάστηκαν πλέον με τον Bob Marley και προέκυψαν όλ' αυτά τα τραγούδια και τα άλμπουμς που καθιέρωσαν τον Marley ως μια παγκόσμια μουσική φυσιογνωμία και ως τον πιο αγαπητό μουσικό της Τζαμάικα! Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το "Exodus" ονομάστηκε "Άλμπουμ του Αιώνα" απ' το περιοδικό Time το 1999 και περιείχε το "One Love", που θεωρήθηκε το "Τραγούδι της Χιλιετίας" απ' το BBC.

Οι επιτυχίες συνεχίστηκαν και οι Wailers, xρόνο με το χρόνο, εξακολουθούν να συγκινούν ακροατήρια σε όλο τον κόσμο! Η σημερινή τους σύνθεση περιλαμβάνει στα πλήκτρα τον Keith Sterling, τον κιθαρίστα Chizzy, τον ντράμερ Anthony Watson, τον τρομπετίστα Chico Chin, τον τρομπονίστα Everald Gayle και βασικό τραγουδιστή τον Elan Atias.Το συγκρότημα εργάζεται αυτή τη στιγμή σε ένα άλμπουμ με νέο και πρωτότυπο υλικό, που αναμένεται να κυκλοφορήσει σύντομα.

Εντωμεταξύ, οι Wailers συνεχίζουν τις περιοδείες τους δίνοντας μεγάλο μέρος των εισπράξεων προς όφελος του Παγκόσμιου Επισιτιστικού Προγράμματος (ΠΕΠ) που, σε συνεργασία με τα Ηνωμένα Έθνη, προσφέρει σίτιση σε χιλιάδες παιδιά που κινδυνεύουν να πεθάνουν απ' την πείνα σ' όλο τον κόσμο. Θρύλοι στη δική τους εποχή, οι Wailers εξακολουθούν να είναι μια ενεργή δύναμη στη μουσική σκηνή του σήμερα, όχι μόνο με την αναμφισβήτητη επιρροή σε πολλαπλές γενιές των μουσικών όλων των ειδών, αλλά και με τη συνεχιζόμενη διάδοση των μηνυμάτων τους για την ειρήνη και την αγάπη, μια διάδοση που ξεκίνησε σχεδόν σαράντα χρόνια πρίν...

Το θρυλικό αυτό συγκρότημα θα εμφανιστεί για δυο βραδιές (σήμερα 18 κι αύριο 19 Νοεμβρίου) στη Θεσσαλονίκη, στο Block 33. Support group θα είναι οι Soul Fire. Οι πόρτες θα ανοίξουν στις 9.30 μμ.

Τιμές Εισιτηρίων

1. Internet: 20 € (περιορισμένα εισιτήρια)
2. Προπώληση: 23 € (Metropolis: Τσιμισκή 33 και Block 33 Box Office: 26ης Οκτωβρίου 33)
3. Tαμείο: 28 €

Περισσότερες πληροφορίες για τη συναυλία στο www.block33.gr και στο τηλέφωνο 2310533533. BLOCK33, 26ης Οκτωβρίου 33, πρώην Υδρόγειος, περιοχή: Σφαγεία Θεσσαλονίκης.

Τρίτη, 17 Νοεμβρίου 2009

Άσμα Ασμάτων (17 Νοεμβρίου - Ημέρα Μνήμης)

Ημέρα μνήμης εδώ και πολλά χρόνια στη χώρα μας, η 17η Νοεμβρίου έχει το δικό της χρώμα. Απ' τις ίδιες "πινελιές" είναι και το video της σημερινής μας ανάρτησης.

Σχετικά με το τραγούδι:

Τίτλος: Άσμα Ασμάτων
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Τραγούδι: Μαρία Φαραντούρη

Το video είναι από εμφάνιση του Μίκη Θεοδωράκη και της Μαρίας Φαραντούρη στο Βέλγιο, το 1985...




video
Άσμα Ασμάτων

Τι ωραία που είναι η αγάπη μου
με το καθημερινό της φόρεμα
κι ένα χτενάκι στα μαλλιά
Κανείς δεν ήξερε πως είναι τόσο ωραία
Κανείς δεν ήξερε πως είναι τόσο ωραία

Κοπέλες του Άουσβιτς, του Νταχάου κοπέλες
μην είδατε την αγάπη μου
μην είδατε την αγάπη μου

«Την είδαμε σε μακρινό ταξίδι
δεν είχε πια το φόρεμά της
ούτε χτενάκι στα μαλλιά»

Τι ωραία που είναι η αγάπη μου
η χαϊδεμένη από τη μάνα της
και τ’ αδερφού της τα φιλιά
Κανείς δεν ήξερε πως είναι τόσο ωραία

Κοπέλες του Μαουτχάουζεν, κοπέλες του Μπέλσεν
μην είδατε την αγάπη μου

«Την είδαμε σε παγερή πλατεία
μ’ ένα αριθμό στο άσπρο της το χέρι
με κίτρινο άστρο στην καρδιά»

Τι ωραία που είναι η αγάπη μου
η χαϊδεμένη από τη μάνα της
και τ’ αδερφού της τα φιλιά
Κανείς δεν ήξερε πως είναι τόσο ωραία...

Δευτέρα, 16 Νοεμβρίου 2009

Επέτρεψαν Σε Τυφλό Εργολάβο Να Κτίσει Γέφυρα

Συνέβη τον Ιούνιο του 2007 στην Κίνα...

Δικαστήριο του Πεκίνου καταδίκασε σε εγκλεισμό στη φυλακή δυο τοπικούς αξιωματούχους της νοτιοανατολικής επαρχίας Τζιανσί διότι επέτρεψαν σε τυφλό εργολάβο να κατασκευάσει μια γέφυρα, η οποία κατέρρευσε πριν καν ολοκληρωθεί. Δώδεκα άτομα τραυματίστηκαν.

Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, οι δύο αξιωματούχοι καταδικάστηκαν (18 μήνες ο ένας και 12 ο άλλος) επειδή, ενώ ήταν υπεύθυνοι για την ασφάλεια του δημόσιου έργου, δεν ζήτησαν απ' τον εργολάβο να υποβάλει βεβαίωση επάρκειας.

Δε διευκρινίστηκε, ωστόσο, με ποιό τρόπο ο τυφλός εργολάβος διηύθυνε τις εργασίες κατασκευής, έστω και με τα ολέθρια αυτά αποτελέσματα...

Νότης Περγιάλης, Το Όνομα Που Λαμπρύνει Την Τέχνη!

Μεγάλη απώλεια για την Τέχνη και δυσαναπλήρωτο κενό! Ο πολυσχιδής και πολυτάλαντος Νότης Περγιάλης, δε βρίσκεται πια κοντά μας! "Έφυγε" πριν μια βδομάδα, σε ηλικία 89 ετών, πλήρης ημερών!

Γεννήθηκε στις 16 Αυγούστου του 1920 στα Ανώγεια Λακωνίας και μεγάλωσε με τις στερήσεις μιας φτωχής αγροτικής οικογένειας. Από παιδί αγάπησε τη μουσική, τη ζωγραφική και την ποίηση. Έγραψε το πρώτο του θεατρικό στα βουνά πολεμώντας τους Γερμανούς. Μετά την απελευθέρωση ήρθε στην Αθήνα και φοίτησε στο Θεατρικό Σπουδαστήρι του Βασίλη Ρώτα. Απ' το 1948 άρχισε να εργάζεται στο θέατρο, στον κινηματογράφο και στο ραδιόφωνο ως ηθοποιός αλλά και θεατρικός συγγραφέας. Σαν πολύπλευρη προσωπικότητα που ήταν, ασχολήθηκε με πολλούς τομείς της Τέχνης, και παντού με ιδιαίτερη επιτυχία. Πιο συγκεκριμένα:

Θέατρο

Πρωτοεμφανίστηκε το 1948 στο θίασο του Αδαμάντιου Λεμού. Έγραψε τα έργα: Ο Πόνος Γεννάει Θεούς (βραβεύτηκε με εισήγηση του Γρηγόριου Ξενόπουλου), Νυφιάτικο Τραγούδι (το θεατρικό του αυτό περιόδευσε με επιτυχία και στην Αμερική), Το Κορίτσι Με Το Κορδελλάκι, Χρυσό Χάπι, Αντιγόνη Της Κατοχής, Η Γειτονιά Του Τσέχωφ, Μαγική Πόλη, Άνοιξε Την Πόρτα, Μάσκες Για Αγγέλους, Τρελλό φεγγάρι, Αυτό Το Δέντρο Δεν Το Λέγανε Υπομονή.

Σε συνεργασία με τον Γεράσιμο Σταύρου, διασκεύασε το μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη "Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται".

Παράλληλα, ανέπτυξε και τις σκηνοθετικές του αρετές. Η αφοσίωσή του στο θέατρο, τον παρακίνησε το 1982 να δημιουργήσει ένα υπαίθριο θέατρο στους Αγίους Θεοδώρους Αττικής (σε τύπο αρχαίου θεάτρου) και παράλληλα, με κατοίκους της περιοχής, συγκρότησε ένα ερασιτεχνικό θίασο με τον οποίο ανέβαζε θεατρικές παραστάσεις μέχρι το θάνατό του...

Κινηματογράφος

Ως ηθοποιός συμμετείχε στις εξής ταινίες: Το Κλειδί Της Ευτυχίας (1953) σκηνοθεσία Θανάση Μεριτζή, Το Κορίτσι Με Τα Μαύρα (1956) σκηνοθεσία Μιχάλη Κακογιάννη, Ηλέκτρα (1962) σκηνοθεσία Μιχάλη Κακογιάννη, Το Ταξίδι (1962) σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου, Τα Κόκκινα Φανάρια (1963) σκηνοθεσία Βασίλη Γεωργιάδη, Οι Καθώς Πρέπει (1963) σκηνοθεσία Γιώργου Δυζηκιρίκη, Το Χρώμα Βάφτηκε Κόκκινο (1964) σκηνοθεσία Βασίλη Γεωργιάδη, Οι Νέοι Θέλουν Να Ζήσουν (1965) σκηνοθεσία Νίκου Τζήμα, Οι Εχθροί (1965) σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου, Εκείνος Κι Εκείνη (1967) σκηνοθεσία Ερρίκου Ανδρέου, Καταραμένη Αγάπη (1968) σκηνοθεσία Οδυσσέα Κωστελέτου, Η Νεράιδα Και Το Παλικάρι (1969) σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου, Η Δασκάλα Με Τα Χρυσά Μαλλιά (1969) σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου, Αγάπη Για Πάντα (1969) σκηνοθεσία Βασίλη Γεωργιάδη, Η Ζούγκλα Των Πόλεων (1970) σκηνοθεσία Σταύρου Τσιώλη, Σ' Αγαπώ (1971) σκηνοθεσία Τάκη Βουγιουκλάκη, Η Κόρη Του Ήλιου (1971) σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου, Ερωτική Συμφωνία (1972) σκηνοθεσία Κώστα Καζάκου, Ο Βάλτος (1973) σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου, Στον Αστερισμό Της Παρθένου (1973) σε σκηνοθεσία Γιάννη Δαλιανίδη, Οι Βάσεις Κι Η Βασούλα (1975) σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου, Τρελός Και Πάσης Ελλάδος (1983) σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου...

Ως σεναριογράφος έγραψε τα εξής σενάρια: Αγιούπα, Το Κορίτσι Του Κάμπου (1957) σκηνοθεσία Τάλλας και Το Ποτάμι (1960) σκηνοθεσία Νίκου Κούνδουρου...

Τηλεόραση

Διασκεύασε και για την τηλεόραση το μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη «Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται». Στην τηλεοπτική αυτή μεταφορά, που σκηνοθέτησε ο Βασίλης Γεωργιάδης, ο Νότης Περγιάλης συμμετείχε κι ως αφηγητής.

Ραδιόφωνο

Σε αρκετά έργα και ραδιοφωνικά σκετς, έγραψε τα σενάρια ή έκανε διασκευές, όπως: Το Άλογο Του Θανάση (ηχογράφηση του 1954 και σκηνοθεσία Νίκου Γκάτσου όπου ο Νότης Περγιάλης συμμετείχε κι ως ηθοποιός), Λάμπρος Και Μαρία (ηχογράφηση πάλι του 1954) και Ο Αστραπόγιαννος (του ίδιου χρόνου), τη μουσική επένδυση των οποίων έκανε ο Μίκης Θεοδωράκης. Επίσης έπαιξε και στο ραδιοφωνικό έργο του Παύλου Νιρβάνα Μαρία Η Πενταγιώτισσα (διασκευή Μαίρης Βεάκη, σκηνοθεσία Μήτσου Λυγίζου και ηχογράφηση του 1958).

Λογοτεχνία

Ως συγγραφέας έγραψε τα εξής βιβλία: Όταν Σηκώθηκαν Τα Δένδρα (1971), Ο Ατάρ Δεν Πεθαίνει Ποτέ (1971) και Το Κόκκινο Πουλί» (1990).

Μουσική - Δισκογραφία

Ήταν στιχουργός αρκετών πετυχημένων τραγουδιών, όπως: Πάμε Μια Βόλτα Στο Φεγγάρι (σύνθεση Μάνου Χατζιδάκη), Αν Είχα Δυο Φτερά (σύνθεση Γιάννη Μαρκόπουλου), Γκρεμισμένα Σπίτια (σύνθεση Γιάννη Μαρκόπουλου), Ο Λεβέντης (σύνθεση Μίκη Θεοδωράκη), Σκονισμένοι Δρόμοι (σύνθεση Γιάννη Μαρκόπουλου), Τι Να Την Κάνω Τη Χαρά (σύνθεση Μίκη Θεοδωράκη), Το Μπλόκο Της Καισαριανής (σύνθεση Μίκη Θεοδωράκη).

Δισκογραφικά, επίσης, συνεργάστηκε με το συνθέτη Άκη Λυμούρη, ως αφηγητής σε ποίηση του Λόρκα, του Καββαδία και του ινδού φιλοσόφου Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ.

Λοιπές Δραστηριότητες

Ήταν τακτικό μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων, της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών, του Διεθνούς Κέντρου Θεάτρου και του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών του οποίου κι έχει βοηθήσει τη δράση.

Βραβεύσεις - Απήχηση

Ο Νότης Περγιάλης έχει βραβευτεί με το Χρυσό Μετάλλιο της Ιερής Πόλεως του Μεσολογγίου και το Βραβείο των Κριτικών των Εφημερίδων στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Έργα του έχουν μεταφρασθεί στην Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική και Δανική γλώσσα.

ΣΧΟΛΙΟ: Χρειάζεται να πούμε κάτι άλλο για το Νότη Περγιάλη; Δε νομίζω. Δε θα το ήθελε κι ο ίδιος. Διακριτικός, σεμνός, άνθρωπος χαμηλών τόνων ο Νότης Περγιάλης, δεν του άρεσαν τα πολλά λόγια και δεν κυνήγησε ποτέ την επιτυχία και τα νοσηρά φώτα της δημοσιότητας! Επιτυχία ήταν ο ίδιος, που ήρθε στη ζωή και μας χάρισε τη γλυκύτατη παρουσία του και το σημαντικότατο έργο του! Ο Νότης Περγιάλης, άλλωστε, δεν πέθανε! Απλά, θυμήθηκε το παλιό τραγούδι που είχε γράψει, το "Πάμε Μια Βόλτα Στο Φεγγάρι" κι έφυγε να το κάνει πράξη! Μόνο που δε θα γυρίσει πίσω... Πήγε μια βόλτα στο φεγγάρι και θα μείνει για πάντα εκεί, να την ολοκληρώσει!

Διάττων Αβρός

Κυριακή, 15 Νοεμβρίου 2009

Παραπονιάρικό Μου (Απόστολου Χατζηχρήστου)

Τα Ρεμπέτικα αποτελούν αναμφίβολα μεγάλο κεφάλαιο στο σύνολο του ελληνικού τραγουδιού! Νομίζω ότι πρέπει να ακούμε και αυτά τα τραγούδια. Για σήμερα λοιπόν έχουμε:

Τίτλος Τραγουδιού: Παραπονιάρικό Μου

Δημιουργοί: Γιάννης Λελάκης & Απόστολος Χατζηχρήστος
Πρώτη Ηχογράφηση: 1939 (πριν 70 χρόνια)!
Απόδοση (στο video): Γιώργος Ξηντάρης







video

Σάββατο, 14 Νοεμβρίου 2009

Σκηνοθέτησε Την Κηδεία Του!

Συνέβη πριν διόμισι χρόνια στη Βοσνία...

Ο Amir Vehabovic έστειλε επιστολή διαμαρτυρίας στους φίλους του επειδή δεν παρευρέθηκαν στην κηδεία του. Σκηνοθέτησε ο ίδιος το θάνατο του με σκοπό να δει πόσοι φίλοι και γνωστοί θα παρευρίσκονταν για να τον τιμήσουν!

Κρύφτηκε στους θάμνους του νεκροταφείου, στην πόλη Gradiska, κι είδε μόνο την ηλικιωμένη μητέρα του να πηγαίνει στην κηδεία!

«Πλήρωσα αρκετά χρήματα για να σκηνοθετήσω το θάνατο μου και να δωροδοκήσω τους υπευθύνους να θάψουν ένα άδειο φέρετρο. Νόμιζα ότι οι περισσότεροι, που νόμιζα φίλους, θα με τιμούσαν στην τελευταία μου κατοικία. Αυτό δείχνει τελικά ποιοι είναι φίλοι και ποιοι όχι» έγραψε στην επιστολή διαμαρτυρίας του που την ταχυδρόμησε σε 50 περίπου απ' τους λεγόμενους «φίλους» του...

5ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Λογοτεχνίας Στην Πετρούπολη

Η Λογοτεχνική Ομάδα Πετρούπολης “Ιδεόπνοον” & το Περιοδικό “Πνοές Λόγου Και Τέχνης” διοργανώνουν τον 5ο Ετήσιο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Διηγήματος και Ποίησης εφήβων κι ενηλίκων με ελεύθερο θέμα.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποστείλουν τα κείμενά τους, τα οποία για το μεν διήγημα δεν θα υπερβαίνουν τις τρεις σελίδες, για τη δε ποίηση, τους τριάντα στίχους, με ψευδώνυμο, σε τέσσερα αντίτυπα τα οποία δεν επιστρέφονται, με απλή ταχυδρομική επιστολή (συστημένα θα αποκλείονται). Έξω απ' το φάκελο να ορίζεται η κατηγορία (πεζό ή ποίηση). Τα πλήρη στοιχεία των ενδιαφερομένων να εσωκλείονται σε δεύτερο φάκελο (κλειστό, διαφορετικά αποκλείονται), έξω απ' τον οποίο θα αναγράφεται το ψευδώνυμο. Τα κείμενα πρέπει να είναι ανέκδοτα, να μην έχουν δημοσιευτεί στο παρελθόν με οποιονδήποτε τρόπο και να είναι γραμμένα με γραφομηχανή ή Η/Υ. Μόνο ένα έργο μπορεί να υποβληθεί απ' τους ενδιαφερόμενους για κάθε μία απ' τις δύο κατηγορίες. Κάθε αποστελλόμενο έργο να είναι τυπωμένο στη μία πλευρά της σελίδας. Ως τελευταία ημερομηνία συμμετοχής στο διαγωνισμό ορίζεται η 30η Νοεμβρίου 2009 . Ημερομηνία αποστολής θα θεωρείται αυτή που αναγράφεται στην ταχυδρομική σφραγίδα του φακέλου. Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν σε ειδική εκδήλωση 23 Ιανουαρίου 2010 στις 7:30 μ.μ., στο Πνευματικό Κέντρο Πετρούπολης (Αθ. Διάκου & Μπουμπουλίνας 59).

Αποστολή κειμένων: Προς Αρετή Γκιωνάκη, "5ος Ετήσιος Πανελλήνιος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός Διηγήματος Και Ποίησης", Ποστ – Ρεστάντ, Ταχυδρομείο Πετρούπολης, 132 31.

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6948160002
Email: ideopnoon@gmail.com, pnoeslogou@gmail.com, pnoeslogou@in.gr.
Σελίδες με χρήσιμες πληροφορίες για τον διαγωνισμό: http://logotexniar.blogspot.com, Ideoopnoon, ΠΝΟΕΣ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΣ...

Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου 2009

J. B. Hutto - Trouble No More (1977)

Μετά από 6 μήνες επιστρέφουμε στον J. B. Hutto! Τον ακούμε (και τον θαυμάζουμε) σ' ένα εκπληκτικό "ξερό" Jump Boogie όπου τα βήματα (για όσους είναι μυημένοι) ακούγονται πολύ καθαρά!

Let's jump for a while with J. B. Hutto!














video

Πέμπτη, 12 Νοεμβρίου 2009

Eric Clapton - Hoochie Coochie Man (by Willie Dixon)



















"Hoochie Coochie Man" είναι αυτό, γιατί να μην το πει κι ο μεγάλος Eric Clapton. Και το λέει κι έξοχα, μάλιστα!

video

The Kokolo New York City Afrobeat Orchestra Live In Greece (μέρος γ')

Κλείνουμε αυτό το αφιέρωμα στην Kokolo N.Υ.C. Afrobeat Orchestra, εν όψη της επερχόμενης συναυλίας στη Θεσσαλονίκη σε 3 μέρες, με το audio που ακολουθεί. Έχει τίτλο..."Donkey".












Rhythm and groove with Kokolo N.Υ.C. Afrobeat Orchestra...



video

Τετάρτη, 11 Νοεμβρίου 2009

The Kokolo New York City Afrobeat Orchestra Live In Greece (μέρος β')

Οι ζωντανές εμφανίσεις της Kokolo N. Υ. C. Afrobeat Orchestra, είναι μια πραγματική εμπειρία για τους παρευρισκόμενους κι η καλύτερη αφορμή για ξέφρενο χορό και κέφι. Υποσχόμενοι όλ' αυτά, τα μέλη της, μας καλούν για μια αξέχαστη βραδιά την Κυριακή 15 Νοέμβρη στη Θεσσαλονίκη, στο Block33.

Και φυσικά, δεν θα είναι μόνοι τους μια και το party θα ξεκινήσει αρκετά πιο πριν, στις 21.30 (οι πόρτες ανοίγουν στις 21.00) αφού στη σκηνή θα βρίσκονται οι δικοί μας Nasa Funk, η καλύτερη μπάντα στο είδος, που πάντα δίνει το καλύτερο έναυσμα για κέφι. Ραντεβού λοιπόν για χορό και ποιοτική διασκέδαση την Κυριακή 15 Νοέμβρη στο Block33…

Τιμές Εισιτηρίων:

1. Internet: 10€ (περιορισμένα εισιτήρια στο www.kokolo.eventbrite.com)
2. Προπώληση: 15€ (Metropolis: Τσιμισκή 33, MusicLand / Ticket House: Μητροπόλεως 102, Block 33 Box Office: 26ης Οκτωβρίου 33)
3. Tαμείο: 20€

Περισσότερες πληροφορίες για τη συναυλία στο www.block33.gr και στο τηλέφωνο 2310533533. BLOCK33 (26ης Οκτωβρίου 33, πρώην Υδρόγειος, περιοχή: Σφαγεία Θεσσαλονίκης). Other Links: www.myspace.com/kokoloafrobeat, www.kokoloonline.com, www.spsp.gr

Για την Kokolo New York City Afrobeat Orchestra θα ολοκληρώσουμε στην αυριανή πρωινή ανάρτηση, στις 10.00 πμ. Στο video που ακολουθεί, βλέπουμε την ορχήστρα αυτή τη φορά σε studio (απ' την εμφάνιση που έκανε πέρυσι το καλοκαίρι στη Μπαρτσελόνα της Ισπανίας).

video
AfroFunk πορείας με "πειραγμένο" ήχο απ' την Kokolo N. Y. C. Afrobeat Orchestra...

The Kokolo New York City Afrobeat Orchestra Live In Greece (μέρος α')

Γνωστοί παγκοσμίως ως The Kokolo New York City Afrobeat Orchestra, τα τελευταία χρόνια για ευκολία και συντομία αυτοαποκαλούνται Kokolo, αλλά αυτό που δεν άλλαξε ποτέ είναι ότι πρόκειται για την σημαντικότερη δύναμη πίσω απ' το πρόσφατο παγκόσμιο revival του afrobeat και afrofunk ήχου και την τεράστια δημοφιλία του εν λόγω είδους.

Ιδρύθηκαν το 2001 στο Lower East Side της Νέας Υόρκης απ' τον Ray Lugo κι έκτοτε έχουν εξελιχθεί σε μια μηχανή παραγωγικότητας ηχογραφήσεων και ζωντανών εμφανίσεων έχοντας περισσότερες από 50 (!) δισκογραφικές δουλειές κι εκατοντάδες εμφανίσεις σ' όλο τον κόσμο με αποκορύφωμα φυσικά το headline στο θρυλικό Montreal Jazz Festival αλλά και στο Glastonbury, έχοντας επίσης μοιραστεί τη σκηνή με ιερά τέρατα όπως ο Isaac Hayes, James Brown και Roy Ayers αλλά και με ονόματα όπως Roots Manuva, Pete Rock κα. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι, παρότι ξεκίνησαν ως ένα αμιγές Afrobeat σχήμα, διεύρυναν τον ήχο τους σε τέτοιο βαθμό ώστε να αναμιγνύει στοιχεία από hiphop, rock, dancehall, jazz και salsa. Έχουν μάλιστα αποκτήσει τη φήμη για τις πλέον εκρηκτικές live εμφανίσεις χάρη κυρίως στον ενεργητικό, κοφτερό και edgy ήχο που τους χαρακτηρίζει σε σύγκριση με τις σχεδόν υπνωτικές παραδοσιακές afrobeat μπάντες.

Για την Kokolo New York City Afrobeat Orchestra και το Live στη Θεσσαλονίκη (όπως φαίνεται και στη σχετική φωτογραφία) θα πούμε αναλυτικότερα στην επόμενη ανάρτηση, στις 5.00 μμ. Προς το παρόν ας απολαύσουμε την ορχήστρα αυτή στο παρακάτω video, σ' ένα Live στην Μπαρτσελόνα της Ισπανίας, στις 27 Ιουλίου 2008...

video

Τρίτη, 10 Νοεμβρίου 2009

Jimmy Rogers - Live In Mexico (1979)

Τελευταίο μέρος του διήμερου αφιερώματος στον Jimmy Rogers και τον βλέπουμε σ' ένα καταπληκτικό Live στο Μεξικό, πριν 30 χρονια ακριβώς! Μαζί του άλλες 3 μεγάλες φυσιογνωμίες στο χώρο του Blues, "Left Hand" Frank Craig: second guitar, Big Walter Horton: harmonica και S. P. Leary: drums.

Ενημερώνω ότι ο ήχος δεν είναι καλός αλλά αυτό δε πρέπει να μας ενοχλεί όταν πρόκειται για καλλιτέχνες τέτοιου διαμετρήματος.










video

Jimmy Rogers - Blues All Day Long (1954)

Το στυλ του Jimmy Rogers είναι βέβαια ηλεκτρικό Σικάγο Blues, ο ίδιος όμως δεν αρέσκεται πολύ στα σόλα και στους αυτοσχεδιασμούς αλλά προτιμάει τις κλειστές μουσικές φόρμες και τα ασφυκτικά δωδεκάμετρα (γι' αυτό και τον λατρεύω). Τι εννοώ με τις κλειστές μουσικές φόρμες; Ακούστε το παρακάτω audio (Blues All Day Long) και θα καταλάβετε!

Τι να πει κανείς και για τις εκφραστικές ικανότητες του Jimmy Rogers! Είναι απολαυστικός καθώς τραγουδάει, καθώς "σέρνει" τη λέξη Blues με τον αμίμητο τρόπο που μόνο αυτός ξέρει!

Κι οι στίχοι του τραγουδιού; Παραθέτω μερικούς... Blues follows me all day long. Blues won't let me take my rest... Blues, i want you, please, leave me alone... (μεταφράζω... Το Blues μ' ακολουθεί όλη τη μέρα. Το Blues δε θα μ' αφήσει να ξεκουραστώ... Blues, σε παρακαλώ, άφησέ με ήσυχο...). Ο Jimmy Rogers καταλήγει να δίνει σάρκα και οστά στο Blues, να το προσωποποιεί, να το βάζει μπροστά του, να του μιλά και να του απευθύνεται! Μοναδικά πράγματα που δεν γίνονται σε άλλο είδος μουσικής!

Στο τέλος άφησα τα σχετικά με την ηχογράφηση και τους συντελεστές της. Το τραγούδι ηχογραφήθηκε το 1954 (πριν 55 χρόνια!!!) και συμμετείχε όλη η αφρόκρεμα του Σικάγο Blues! Εγώ απλά σημειώνω. Jimmy Rogers: vocals and lead guitar (σ' αυτόν ανήκει και το τραγούδι), Muddy Waters: second guitar, Little Walter: harmonica, Otis Spann: piano και Willie Dixon: bass!

Jimmy Rogers λοιπόν και Blues All Day Long! Τραγούδι σταθμός κι ορισμός του Blues! Αυτή είναι και μένα η πρότασή μου. Blues όλη τη μέρα!

video

Δευτέρα, 9 Νοεμβρίου 2009

Jimmy Rogers - Rock This House (1997)

(συνέχεια της βιογραφίας απ' την προηγούμενη ανάρτηση). Το 1954 ο Jimmy Rogers έφυγε απ' το group του Muddy Waters για να ακολουθήσει solo καριέρα. Αρχές της δεκαετίας του 60 συνεργάστηκε και με τον Howlin' Wolf, αλλά αμέσως μετά, και σχεδόν για μια δεκαετία, σταμάτησε το Blues και στράφηκε σε άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες (οδηγός ταξί κι ιδιοκτήτης καταστήματος ρούχων). Ευτυχώς, το 1970 ξανάρχισε να παίζει. Το 1977 ξανασυνεργάστηκε με τον Muddy Waters. Μετά το θάνατο του Muddy, απ' το 1983 και πέρα, κυριάρχησε στη Blues μουσική σκηνή κι ήταν και πάλι ένας full time solo μουσικός, συνεχίζοντας τις περιοδείες και τις ηχογραφήσεις. Πέθανε στις 19 Δεκέμβρη του 1997 στο Σικάγο.

Ο Jimmy Rogers αποτελεί μορφή στο Blues! Χαρακτηριστικό δείγμα της μεγάλης του αξίας αποτελεί και το video που ακολουθεί (απ' τις τελευταίες εμφανίσεις του μεγάλου Bluesman, το 1997, σε ηλικία 73 ετών). Το τραγούδι έχει τίτλο "Rock This House" κι είναι δικό του.

video

Διήμερο Αφιέρωμα Στο Μεγάλο Bluesman Jimmy Rogers (σε 4 μέρη)

Ο Jimmy Rogers γεννήθηκε το 1924 στο Mississippi. Το πραγματικό του όνομα ήταν James A. Lane αλλά επαγγελματικά υιοθέτησε το επίθετο του πατριού του. Ξεκίνησε πρώτα με τη φυσαρμόνικα, έχοντας μάθει απ' τον δεξιοτέχνη του είδους και φίλο του, Snooky Pryor. Μάλιστα, έκανε την πρώτη του ηχογράφηση το 1946 (ως φυσαρμονικίστας κι ως τραγουδιστής). Παράλληλα, έπαιζε και κιθάρα κι έκανε αρκετές εμφανίσεις εκείνη την εποχή, μεταξύ των οποίων, με τον Robert Lockwood Jr. Μετά έφυγε στο Σικάγο. Τον επόμενο χρόνο συναντήθηκε με τον μεγάλο Muddy Waters, κι έτσι, απ' το 1947, ξεκίνησε η θρυλική συνεγασία τους! Ήταν, μάλιστα, οι πρώτοι που έπαιζαν ηλεκτρικό Blues στα διάφορα μπαρ του Σικάγου! (συνέχεια της βιογραφίας του Jimmy Rogers στην επόμενη ανάρτηση).

Στο video, τον βλέπουμε σ' ένα Live που έδωσε στη Γερμανία, σε ηλικία 67 ετών. Το τραγούδι (είναι δικό του) έχει τίτλο "Gold Tailed Bird" και μαζί του εμφανίζονται οι Ronnie Earl (κιθάρα) και Sugar Ray (φυσαρμόνικα)...

video