Η Σάγια είναι μια ανεκτική δασκάλα, που δεν νοιάζεται αν οι μαθητές στην τάξη μιλάνε συνεχώς ή την κοροϊδεύουν. Πρόκειται για ένα ιαπωνικό ανθρωποειδές ρομπότ που έχει κατασκευαστεί για να μαθαίνει τις επιστήμες και την τεχνολογία στα παιδιά με ευχάριστο τρόπο.
Η Σάγια ξεκίνησε τη ρομποτική καριέρα της ως ρεσεψιονίστ σε ιαπωνικές εταιρίες και στη συνέχεια αναπρογραμματίστηκε για να μπορεί να διδάσκει, όπως και κάνει αυτή τη στιγμή, στην πέμπτη τάξη ενός δημοτικού σχολείου του Τόκιο.
Αποτελεί δημιούργημα του καθηγητή Χιρόσι Κομπαγιάσι, του Πανεπιστημίου Επιστημών του Τόκιο, σύμφωνα με τον οποίο, το ρομπότ δε σχεδιάστηκε για ν' αντικαταστήσει στο μέλλον τους δασκάλους, αλλά για να βοηθήσει στο να καταλάβουν οι μαθητές την ομορφιά της τεχνολογίας. Παρόλα αυτά, παραδέχτηκε, ότι αν σ' ένα μικρό σχολείο υπάρχει έλλειψη διδακτικού προσωπικού, ιδίως στην ύπαιθρο, η Σάγια θα μπορούσε να προσφέρει χείρα ουσιαστικής βοηθείας, καλύπτοντας τα κενά. Ο στόχος είναι το ρομπότ να εξελιχτεί έτσι ώστε μελλοντικά να μπορεί να διδάσκει σε τάξεις μαθημάτων τεχνολογίας.
Η Σάγια ξεκίνησε τη ρομποτική καριέρα της ως ρεσεψιονίστ σε ιαπωνικές εταιρίες και στη συνέχεια αναπρογραμματίστηκε για να μπορεί να διδάσκει, όπως και κάνει αυτή τη στιγμή, στην πέμπτη τάξη ενός δημοτικού σχολείου του Τόκιο.
Αποτελεί δημιούργημα του καθηγητή Χιρόσι Κομπαγιάσι, του Πανεπιστημίου Επιστημών του Τόκιο, σύμφωνα με τον οποίο, το ρομπότ δε σχεδιάστηκε για ν' αντικαταστήσει στο μέλλον τους δασκάλους, αλλά για να βοηθήσει στο να καταλάβουν οι μαθητές την ομορφιά της τεχνολογίας. Παρόλα αυτά, παραδέχτηκε, ότι αν σ' ένα μικρό σχολείο υπάρχει έλλειψη διδακτικού προσωπικού, ιδίως στην ύπαιθρο, η Σάγια θα μπορούσε να προσφέρει χείρα ουσιαστικής βοηθείας, καλύπτοντας τα κενά. Ο στόχος είναι το ρομπότ να εξελιχτεί έτσι ώστε μελλοντικά να μπορεί να διδάσκει σε τάξεις μαθημάτων τεχνολογίας.
Τα παιδιά γοητεύτηκαν από τη Σάγια και πολλά δεν μπορούσαν να ξεκολλήσουν τα μάτια τους από πάνω της. Όταν έγινε διάλειμμα, μερικά την πλησίασαν και άρχισαν να την τσιγκλάνε.
Ο κανονικός δάσκαλος των παιδιών πάντως έδειξε λιγότερο εντυπωσιασμένος (ανησυχώντας ίσως και για τη θέση εργασίας του στο μέλλον), καθώς, όπως είπε, θα χρειαστούν ακόμα πολλά βήματα ερευνών μέχρι να δημιουργηθεί ένας πραγματικός ρομποτικός δάσκαλος.
Η Ιαπωνία είναι «πατρίδα» περίπου των μισών από τα 800.000 βιομηχανικά ρομπότ του κόσμου, ενώ παράλληλα αναπτύσσει μια πληθώρα εξελιγμένων ρομπότ, με σκοπό να παρέχουν μια σειρά από χρήσιμες υπηρεσίες στα σπίτια και τα γραφεία.
Αναδημοσίευση Απ' Την Εφημερίδα "Καθημερινή"
Ο κανονικός δάσκαλος των παιδιών πάντως έδειξε λιγότερο εντυπωσιασμένος (ανησυχώντας ίσως και για τη θέση εργασίας του στο μέλλον), καθώς, όπως είπε, θα χρειαστούν ακόμα πολλά βήματα ερευνών μέχρι να δημιουργηθεί ένας πραγματικός ρομποτικός δάσκαλος.
Η Ιαπωνία είναι «πατρίδα» περίπου των μισών από τα 800.000 βιομηχανικά ρομπότ του κόσμου, ενώ παράλληλα αναπτύσσει μια πληθώρα εξελιγμένων ρομπότ, με σκοπό να παρέχουν μια σειρά από χρήσιμες υπηρεσίες στα σπίτια και τα γραφεία.
Αναδημοσίευση Απ' Την Εφημερίδα "Καθημερινή"
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου