Πέμπτη 19 Αυγούστου 2010

Portugal: Maria Teresa De Noronha - Rosa Enjeitada

Και φυσικά φτάσαμε στην Πορτογαλία! Το έδαφος προετοιμάστηκε απ' την προηγούμενη ανάρτηση και σήμερα έγινε πράξη. Πέρα απ' όλ' αυτά όμως, στην παρούσα ιστοσελίδα, όλα γίνονται για κάποιο σκοπό. Στην Πορτογαλία υπήρξε μια εξαίρετη φωνή που δεν πρέπει να ξεχαστεί...

Ο λόγος για τη Maria Teresa De Noronha, η οποία γεννήθηκε στις 7 Νοεμβρίου 1918 στη Λισαβώνα και προέρχονταν από αριστοκρατική οικογένεια με ρίζες απ' τους βασιλικούς οίκους της Πορτογαλίας και της Ισπανικής Καστίλλης (εδώ και πάνω από 600 χρόνια).

Για την ανεπανάληπτη τραγουδίστρια ετοίμασα ένα μικρό αφιέρωμα με 3 αναρτήσεις. Στη σημερινή, σαν πρώτη γεύση, θα την απολαύσουμε στο audio που ακολουθεί κι έχει τίτλο "Rosa Enjeitada"! Πρόκειται - κατά την ταπεινή μου γνώμη - για ένα τραγούδι ΠΡΟΤΥΠΟ στο χώρο του απέραντου συναισθηματισμού του Fado! Εγώ, στο κομμάτι αυτό, λόγω και της αριστοκρατικής καταγωγής της ερμηνεύτριας, υποκλίνομαι!

Για όσους δε γνωρίζουν καλά την ονοματολογία της χώρας, το h που υπάρχει στο Noronha, δεν εκφέρεται ως το ελληνικό γράμμα Χ αλλά με ειδικό τρόπο. Συγκεκριμένα, το πλήρες όνομα της διακεκριμένης καλλιτέχνιδας στα ελληνικά αποδίδεται Μαρία Τερέζα Ντε Νορόνια...

Συνοψίζοντας, με τη σημερινή πρώτη ανάρτηση του αφιερώματος, θα ήθελα να αποσαφηνίσω μια κατάσταση. Όταν μιλάμε για Fado, το μυαλό των περισσοτέρων πάει στη βασίλισσα Amalia Rodrigues ή στις ιέρειες που ακολούθησαν μετά όπως Cristina Branco, Mariza (υπάρχουν όλες στα περιεχόμενα της ιστοσελίδας) κ.α. Σίγουρα όμως δεν είναι μόνο τα ονόματα αυτά. Ξεχωριστή θέση στην παραδοσιακή μουσική της Πορτογαλίας έχει κι η Maria Teresa De Noronha η οποία αποτελεί μεγάλο κεφάλαιο για τη χώρα... Περισσότερα σε επόμενες αναρτήσεις...

12 σχόλια:

Ελένη Μπέη είπε...

Την άκουσα και το πρωί. Πολύ καλή είναι, αλλά όχι σαν τις ιέρειες του είδους που προανέφερες. Ή ο ήχος του βίντεο είναι κακός ή η Maria Teresa "φεύγει" λίγο σε κάποιες νότες. Το τραγούδι είναι υπέροχο.

Διάττων είπε...

Ε, θα υπάρξει και μια φορά που θα διαφωνήσουμε αγαπητή μου φίλη. Το audio το έφτιαξα εγώ και πρόσεξα να το ανεβάσω με επαρκή συμπίεση. Από κει και πέρα έχω την αίσθηση ότι η Μαρία Τερέζα δε φεύγει καθόλου σ' ένα τραγούδι τόσο ιδιαίτερο και δύσκολο αλλά και υπέροχο όπως διατυπώνεις κι εσύ...

Καλό σου βράδυ αγαπητή μου φίλη...

Alice Iocco είπε...

Υπέροχη φωνή ,και το τραγούδι απ'τα γνωστά ακούσματα της Fado ερμηνευμένο πανέμορφα!
Καλό βράδυ φίλε μου και καλή συνέχεια στις αναρτήσεις ¨)))

Διάττων είπε...

Καλό βράδυ στην αγαπητή Αλίκη. Όντως, θα συνεχίσουμε με την εν λόγω καλλιτέχνιδα και στις επόμενες 2 αναρτήσεις...

Μαριανα είπε...

Πολύ ωραία κι ευαίσθητη ερμηνεύτρια η Maria Teresa.
Καλημέρα Διάττων!

Ελένη Μπέη είπε...

Διάττοντα, σου ξαναγράφω για να διορθώσω το αρχικό μου σχόλιο.

Άκουσα το τραγούδι ξανά και ξανά με προσοχή. Είχα άδικο. Δεν ξέρω τι έφταιξε και μου δημιουργήθηκε εκείνη η λαθεμένη εντύπωση. Η κοπέλα κεντάει με τη φωνή της. Μπορεί να ήταν η φασαρία απ' έξω, μπορεί η διάθεση της στιγμής, δεν ξέρω.

Μπήκα σε αμφιβολίες γιατί το να διαφωνούμε δεν είναι και τόσο συνηθισμένο φαινόμενο και σπάνια δεν με καλύπτουν πλήρως οι επιλογές σου. Θα έσβηνα το πρώτο μου σχόλιο, αλλά δεν είναι κακό να κάνει κάποιος λάθος, αρκεί να έχει τα κότσια να το παραδεχτεί και να αναθεωρήσει.

Διάττων είπε...

Καλώς τη Μαριάνα! Χάρηκα πολύ με τη διαπίστωση που έκανες στο σχόλιό σου...

Εσένα, λόγω ηλικίας αλλά και λόγω του ότι σου αρέσουν τα ΡΟΚ, θα σου πρότεινα κάτι πιο δυνατό, και πιο ρυθμικό... Αν μπορούσες να πας εδώ
http://musicarrows.blogspot.com/2010/08/kyuss-demon-cleaner.html

Καλό σου μεσημέρι...

Διάττων είπε...

Αγαπητή μου Νερένια... Μην ανησυχείς για τίποτα... Δεν υπάρχει λόγος για κανένα μας να παραδεχτεί και να αναθεωρήσει, όπως έγραψες στο προηγούμενο σχόλιό σου. Εμείς συνεχίζουμε κανονικά την πολύ ωραία και ουσιαστική επικοινωνία μας, όπως κάνουμε εδώ και τόσο καιρό τώρα. Καλό σου μεσημέρι αγαπητή μου φίλη...

Μαριανα είπε...

Πο πο ξετρελλάθηκα!!!
Τι κομμάτι! Πιο πετυχημένη επιλογή δεν θα μπορούσες να κάνεις. Είσαι απίστευτος...

Διάττων είπε...

Ε, τουλάχιστον την παραδοσιακή μουσική της Πορτογαλίας τη γνωρίζω... Σ' ευχαριστώ πολύ Μαριάνα... Καλό σου βράδυ...

Μαριανα είπε...

Αχ εκ παραδρομής: το σχόλιο ήθελα να το στείλω στο άλλο ιστολόγιό σου, για το κομμάτι που μου πρότεινες, τους Kyuss! :)

Διάττων είπε...

Ε, να σου πω Μαριάνα, το υποψιάστηκα γιατί μου είχες ξαναστείλει σχόλιο στην ίδια ανάρτηση. Αλλά δεν πειράζει... Συμβαίνουν κι αυτά στο δίκτυο. Κι έχουν κι αυτά τη χάρη τους... Καλή σου μέρα...