Κυριακή 30 Αυγούστου 2009

Ο Αξέχαστος Ηθοποιός Νικήτας Πλατής

Ο ηθοποιός Νικήτας Πλατής, γιος του δάσκαλου Μάρκου Πλατή, γεννήθηκε στην Αμοργό το 1912. Έπαιξε σε πάρα πολλές κινηματογραφικές ταινίες (όπως φαίνεται και παρακάτω) ενώ το 1972 εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην τηλεόραση, στη σειρά "Μπολσόϊ Ιβάν Και Μπιγκ Τζων". Τη μεγαλύτερη όμως επιτυχία στην καριέρα του την έκανε στην γνωστή τηλεοπτική σειρά "Μεθοριακός Σταθμός", όπου έπαιζε το ρόλο του αντικοινοτάρχη του χωριού που βρισκόταν σε διαρκή κόντρα με τον κοινοτάρχη προϊστάμενό του. Χαρακτηριστικό απ' το παίξιμό του στη σειρά αυτή, ήταν η συνεχής επανάληψη της λέξης "sure" και μάλιστα με το δικό του, αμίμητο τρόπο. Παράλληλα, εργάστηκε στο θέατρο, και ως ηθοποιός αλλά και ως συγγραφέας, καθώς έχει γράψει πέντε θεατρικά έργα και περίπου διακόσια νούμερα σε επιθεωρήσεις. Διετέλεσε, επίσης, πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών. Τέλος, ασχολήθηκε και με την Ποίηση (μερικά απ' τα ποιήματά του είναι αφιερωμένα στην Αμοργό). Πέθανε το 1984. Είχε παντρευτεί την επίσης ηθοποιό Γκόλφω Μπίνη κι απέκτησαν ένα γιο...

Η Τεράστια Φιλμογραφία του Νικήτα Πλατή

Ο Μιμίκος Και Η Μαίρη (1958), Η Κυρά Μας Η Μαμή (1958), Χριστίνα (1960), Διαβόλου Κάλτσα (1961), Πεζοδρόμιο (1962), Έγκλημα Στην Ομόνοια (1962), Μερικοί Το Προτιμούν Κρύο (1962), Το Τυχερό Παντελόνι (1963), Πολυτεχνίτης Κι Ερημοσπίτης (1963), Ο Φίλος Μου Ο Λευτεράκης (1963), Ο Τρελάρας (1963), Λενιώ Η Βοσκοπούλα (1963), Οι Κληρονόμοι (1964), Θα Σε Κάνω Βασίλισσα (1964), Η Χαρτοπαίχτρα (1964), Τέντυ Μπόι Αγάπη Μου (1965), Φωνάζει Ο Κλέφτης (1965), Φτωχός Αλλά Τίμιος (1965), Υπάρχει Και φιλότιμο (1965), Μοντέρνα Σταχτοπούτα (1965), Καρδιά Μου Πάψε Να Πονάς (1965), Κάλιο Πέντε Και Στο Χέρι (1965), Και Οι 14 Ήταν Υπέροχοι (1965), Η Ιστορία Μιας Ζωής (1965), Είναι Ένας Τρελός, Τρελός Βέγγος (1965), Η Κόρη Μου Η Σοσιαλίστρια (1966), Εμείς Οι Αμαρτωλοί (1966), Τ' Αδέλφια Μου (1966), Ο Μελέτης Στην Άμεσο Δράση (1966), Τώρα Που Φεύγω Απ' Τη Ζωή (1966), Σκλάβοι Της Μοίρας (1966), Ο Εξυπνάκιας (1966), Ο Άνθρωπος Που Γύρισε Απ' Τον Πόνο (1966), Ο Αδελφός Μου Ο Τρελάρας (ή Ο Αδελφός Μου Ο Λόρδος 1966), Η Κλεοπάτρα Ήταν Αντώνης (ή Η Κλεοπάτρα Εν Δράσει 1966), Διπλοπεννιές (1966), 5.000 Ψέμματα (1966), Το Πιο Λαμπρό Αστέρι (1967), Δακρισμένα Μάτια (1967), Τα Δολάρια Της Ασπασίας (1967), Μιας Πεντάρας Νιάτα (1967), Κάποτε Κλαίνε Και Οι Δυνατοί (1967), Η Θυρωρίνα (1968), Ο Παλιάτσος (1968), Η Ζηλιάρα (1968), Ξεριζωμένη Γενιά (1968), Ο Τρελός Τα 'χει 400 (1968), Η Αθήνα Μετά Τα Μεσάνυχτα (1968), Ταπεινός Και Καταφρονεμένος (1968), Το Προπό Και Τα Μπουζούκια (1968), Αλτ Και Σ' Έφαγα, Εδώ Προκόπης (1969), Το Αφεντικό Μου Ήταν Κορόϊδο (1969), Η Ωραία Του Κουρέα (1969), Ησαΐα Μη Χορεύεις (1969), Το Θύμα (1969), Κυνηγημένη Προσφυγοπούλα (1969), Η Σμυρνιά (1969), Ένας Άντρας Με Συνείδηση (1969), Η Περιπτερού (1970), Ένας Κίτσος Στα Μπουζούκια (1970), Η Σκλάβα (1970), Ένας Χίπης Με Φιλότιμο (1970), Η Αριστοκράτισσα Κι Ο Αλήτης (1970), Οι Τέσσερις Άσσοι (1970), Ένας Τρελός Γλεντζές (1970), Η Ταξιτζού (1970), Η Τύχη Μου Τρελάθηκε (1970), Λιτανεία Των Ηρώων (1970), Ο Ξεροκέφαλος (1970), Αεροσυνοδός (1971), Ο Αρχιψεύταρος (1971), Η Ζαβολιάρα (1971), 28η Οκτωβρίου Ώρα 5:30 (1971), Κραυγή Της Αλήθειας (1971), Η Τσιγγάνα (1971), Δώστε Τα Χέρια (1971), Αυτοί Που Ξέχασαν Τον Όρκο Τους (1971), Τι Έκανες Στον Πόλεμο Θανάση; (1971), Αγάπησα Μια Πολυθρόνα (1971), Διακοπές Στην Κύπρο Μας (1971), Η Εφοπλιστίνα (1971), Ένας Ξένοιαστος Παλαβιάρης (1971), Ζωή Χωρίς Χαμόγελο (1971), Διακοπές Στο Βιετνάμ (1971), Αρχόντισσα Του Κάμπου (1971), Ένας Γαμπρός Πολλά Ελαφρύς (1972), Υπέροχες Νύφες, Κορόιδα Γαμπροί (1972), Έρωτας Και Προδοσία (1972), Η Προεδρίνα (1972), Ο Άνθρωπος Που Έσπαγε Πλάκα (1972), Τα Χρόνια της Οργής (1973), Μονά Ζυγά Δικά μου (1979)...

2 σχόλια:

evelina είπε...

τι να πω!!!βλέπουμε κάποιους ηθοποιούς, έχουμε γίνει ένα με αυτούς, κι όμως πολλά πράγματα δεν ξέρουμε γι αυτούς...

PaulCook είπε...

Και μενα μ' αρεσει πολυ... Μαζι με τον Περικλη Χριστοφοριδη, είναι απ' τους καλυτερους ηθοποιους σε ''καρατερίστικους'' ρολους... Τι να πω, είναι μεγάλη μορφή στον Ελληνικό Κινηματογράφο... Μπράβο Φίλε!